måndag 30 november 2009

Suckar...

Inlägget gjordes ursprungligen den 21 september 2009

Idag fick jag lite oplanerat åka hem till mamma för att mata katter, rengöra kattlådor och se till så yngsta brodern fick tag på dom grejer han behövde inför skolan imorgon. Och det är ju klart att ett besök som inte borde ta så himla lång resulterar i att jag är hemifrån i 9 timmar...

Jag kommer dit och sätter lite fart på brodern och börjar fixa med katterna. Saulos får lulla runt som han själv vill inne och jag ska springa ut med skräp. Sätter Saulos innanför dörren då jag upptäckt att utanför på trappen ligger en soppåse som katter har rivit sönder och dragit ut saker ur. MEN tror ni att Saulos sitter kvar.... Nej då han drar iväg ut och snor åt sig en STOR bit plastfolie i farten som han försöker svälja, vägrar komma på inkallning och tycker livet är skitkul när jag springer efter. Till slut lyssnar han iaf och stannar och jag springer fram men då ser jag hur han helt förtvivlat försöker tugga i sig plasten för att precis när jag greppar nosen svälja. Jag öppnar så klart munnen men där är tomt. Så vad gör man? Jag försöker direkt få honom att kräka men det går inte. Ringer då veterinären i Ljungby (mamma bor mellan Lagan och Värnamo) som först kopplar över mig till Växjö Djursjukhus som kopplar bort mig. Då bestämmer jag mig för att hunden ska in i bilen jag kör till vetrinären i Ljungby och om dom inte svarar på vägen tänker jag stövla in och be om hjälp. Men se där, dom svarar och tycker att jag ska åka till Växjö för om det blir komplikationer så är han redan på plats. Sen ringer dom igen och säger att jag kanske skulle avakta för att se om det kommer ut den naturliga vägen. Nej tack svarar jag, åker hellre in en gång för mkt än en för lite. Kommer fram till Växjö ca kvart över elva, halv ett fick jag träffa en veterinär (strax efter 10 va klockan när han åt upp plasten) som tyckte att vi skulle försöka kräka honom för plasten borde vara kvar i magsäcken. Sagt och gjort, han fick en spruta och inom 3min kräkte han upp plasten sen blev det ytterligare väntan innan vet kom tillbaka och skickade hem oss 830 kronor fattigare.

Tillbaka hem till mamma för att hämta lillebror kolla så alla katter va där dom skulle och sen köra hem. Då är det ju klart att lillebror slarvat bort husnyckeln så det tog en halvtimme till innan vi äntligen kunde åka hem.

Suck, suck och suck igen...

Vi är nu anmälda till utställningen i Växjö sista oktober och till den i Åstorp 14 november

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar