lördag 27 april 2013

Spår

Min fina, underbara Saulos som medvetet har valt bort att markera apporter i spåret för att de hindrar honom i hans favoritsysselsättning, spåra, gjorde mig idag så paff att jag höll på att glömma belöna honom. Han ställde sig och markerade första apporten som han brukar, han stannade och tittade på mig, och jag börjar berömma, då plockar han upp den och kommer springande med den till mig! Jag tappade hakan men när han lämnat den lekte vi järnet en stund innan vi samlade ihop oss och fortsatte. Ytterligare tre apporter och slutet plockade han upp och lämnade till mig. En missade han helt men det berodde nog på att jag lagt den ganska tätt efter den tredje och att han inte riktigt hann komma ner i spårkärnan. Jag bryr mig inte om vilket idag för jag är så jäkla glad ändå. Vid några apporter såg jag tydligt hur han jobbade bakåt för att han missat dem så allt slit jag har lagt ner har äntligen gett resultat. Härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar