onsdag 17 juli 2013

Elände!

Saulos och Impa rejsade igår, som vanligt. Den här gången sladdade han till och har med största sannolikhet sträckt sig igen. Självklart i samma ben som tidigt i våras och den här gången funderar jag på att låta en hundfysioterapeut kolla på honom. Han haltar tydligt i trav och jag ser att han är besvärad när han går i t.ex trappor. Impa blir han oxå lite smått irriterad på när hon vill leka, vilket i sig inte är ett problem då han bara säger ifrån och hon är duktig på att lyssna på honom, dessutom kan hon behöva lite tillsägelser så hon inser att man inte alltid kan klättra på honom för att man har tråkigt. Men det är ju inte normalt för honom så han har ju ont. Nu hände det igår så nån dag till får vi väl avvakta och se hur det utvecklas innan jag bestämmer hur vi ska gå vidare.

Det är ju typiskt att sådant här ska hända just nu då de håller på att inskolas på dagis. Mina hundvakter och mina arbetstider går inte riktigt ihop så jag löser det såhär. Jag slipper tillbringa timmar i bilen för att åka runt och samla upp dom för att sen jobba ett pass till. Det kommer dessutom bli lite billigare för mig att ha dom där då man får bra rabatt om man har fler än en. Har hört mycket gott om det här dagiset och fick en bra känsla efter att ha varit där och hälsat på så jag tror det kommer gå bra. Hundarna fick vara där idag trots Salles hälta på inskolning och de verkade ha haft det bra. Visst blev de glada av att se mig men inte tokiga som i alla fall Salle kan bli om han har saknat mig mycket vilket känns bra i mattehjärtat. Personalen tyckte om dom båda och va riktigt imponerade av Impa (jag visste att det va ett bra namn) som de tyckte hanterade dagismiljön på ett förvånansvärt bra sätt, tydligen bättre än en del vuxna. Så skönt!

Tur hon är söt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar