tisdag 12 januari 2010

Sen sist

Nyårsafton firades hos en nyinflyttad granne som jag känner sen länge tillbaka. Det blev god mat och trevligt sällskap. En av anledningarna till att jag firade där va för Saulos skull. Jag ville inte vara nånstans där vi kom direkt inpå raketerna men jag hade inte behövt oroa mig. Saulos brydde sig inte om dom få smällarna vi hörde där och dom vi har hört därefter. Nån enstaka gång har han stannat upp och lyssnat för att därefter fortsätta med sitt. Så skönt!

För ett par dagar sen träffade jag min syskon för att tillbringa en stund på isen. Jag vägrade åka skridskor men det va lika kul att se dom andra dratta på ändan som att åka själv. Saulos hjälpte väl till att med att få folk att trilla. Hade tagit med sele och lina till Saulos så han fick prova på att dra dom lite försiktigt. Han är ju inte tränad för det eller fått höfterna röntgade än så det fick bara bli korta sträckor och dom fick starta med fart. Totalt tror jag att det blev tolkning i fem minuter men oj va roligt dom hade.

Igår lånade jag grannens traktor och lastade på lite skräp för att köra iväg med det. I min carport/skjul hittade jag en död stelfrusen hare. Attans katter, kan dom inte ta möss istället? Klart Saulos skulle följa med. Han fick dock inte plats i traktorn då det är en liten trädgårdstraktor så han fick åka på släpet. Synd att jag glömde kameran!

Lite bilder från skridskodagen
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar