lördag 11 juni 2011

En uppdatering

Känner att bloggfantasin tryter lite så uppdatering kommer fortsättningsvis bara ske när något särskilt händer tills dess att intresset vaknar igen.

Så vad har då hänt? Jo jag verkar vara otursförföljd. Förra veckan slog jag upp diskbråcket igen och blev liggande några dagar. Börjar rätta till sig och jag kan röra mig hyfsat obehindrat igen, då stoppar jag in armen i en maskin på jobbet och fastnar. Maskinen gjorde vad den kunde för att bryta armen på mig och nödstopp fick användas. Tur i oturen blev det knappt ett blåmärke även om det värker lite. Och till sist idag halkar jag på gruset och ramlar omkull. Tar emot fallet med handen och har nu stukat höger tumme.

Om vi övergår till Saulos så var han på utställning i Växjö. Resultatet ett helt okej omdöme men "bara" ett "Good" i kvalitet med motiveringen "Han behöver bli modigare". Saulos ville inte hälsa på domaren men den här gången travade han iaf okej och stod ganska bra. Har inte riktigt bestämt om vi ska göra ett sista försök med utställning i Osby på RMet.
Träningsmässigt har det gått sakta framåt. Idag hade vi en första träff med en potentiellt träningsgrupp. Vi var bara tre som träffades men fler finns på listan över intresserade. Saulos fick två spår som han löste bra sen introducerade vi uppletande för honom. Första försöken blev inte riktigt bra men tillslut fick vi till två riktigt bra uppletande (för att vara första gången). Därefter drog vi hem till pappa där Saulos simmade ut i dammen och apporterade!!! en pinne två gånger. Sen körde vi lite snabba lägganden, sitt kvar med störning och hit. Hit gjorde han så klockrent att matte hoppade och tjoade av glädje. Nu ska det bara befästas riktigt ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar