måndag 12 mars 2012

Snabb uppdatering

Här händer massa men samtidigt ingenting. På lydnadsfronten börjar saker och ting bli bra. Så bra att jag har börjat planera för tävling. Både lydnadsklass ett och appellen. Tyvärr ligger start i appellen längre fram än start i lydnaden. Det är pinnarna i spåret som är det största problemet. Jag sliter mitt hår i frustration.

Vi har mycket planer på gång. Ett hoffe läger (Swedehofs kennelläger som vi även i år får delta i), en forumsträff, en kurs i bruks och en heldagskurs med Jörgen Thynell som Hoffe Södra arrangerar. Förhoppningsvis ska vi nånstans här få ordning på apporterna i spåret.

Helgen tillbringade vi i Lund. Hastigt och lustigt bestämdes en resa ner dit för besök hos S och P. Salle blev gladast för att få träffa Levis och Tindra igen men inte fullt lika glad va jag över hans beteende. Sist vi va nere skötte hans sig riktigt bra och jag tyckte det va helt okej att gå koppelpromenader. Men inte den här gången, han föll tillbaka i gamla vanor. Dessutom pissade han inomhus!! Det har ju nästan aldrig hänt sen han blev rumsren. Skämdes gjorde jag.

På lördagen lämnade jag och S, P hemma som hundvakt och åkte till Nova för att shoppa. Inte hittade vi något som föll oss i smaken men vi fick en trevlig stund med lite tjej snack.

Många promenader, god mat och trevligt sällskap. Inte kan man ha en bättre helg. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar