tisdag 27 mars 2012

Funderingar

Det här med lydnad är inte lätt. Visst går det framåt och på vissa delar går det riktigt bra MEN... På de delar där det inte händer något är det riktigt tjurigt. Jag och Salle lyckas inte synka riktigt på vissa delar och för att inte bråka lägger vi ner. Plockar upp det igen och så lika dant igen, vet inte riktigt hur jag ska göra för att han ska förstå vad jag vill. Just nu läser jag böcker om olika sätt att träna för att få tips och idéer om hur vi ska lösa problemen. Jag får bra hjälp av mina träningskamrater och har löst en del moment men det finns fler och nu känner jag mig tom på idéer och behöver nya syn vinklar. Längtar verkligen till lägren (anmälde till Hoffe Södras läger oxå) för att förhoppningsvis få lite hjälp. Ska även träffa en kompis på måndag för att förhoppningsvis få lite nya uppslag.

Andra funderingar jag har... De senaste träningspassen har inte gått lysande om man säger så. Har två teorier om varför och tror att dom båda spelar in. Pga arbetsmarkanden har jag varit arbetslös i 1,5 månad men nu jobbar jag igen. På samma ställe som tidigare med samma tider och jag är jätteglad då jag trivs riktigt bra där och det är så nära perfekta arbetstider man kan komma när man har hund och jobbar heltid. Men jag tror det tar lite på Salle innan han som jag kommer in i rutinerna igen. Han blir nog lite trött av att vakta hemmet. Sen tror jag att den här härliga värmen som kommit sliter lite på honom. Han har inte riktigt hunnit vänja sig och behöver bli av med lite päls. Ska testa att träna lite senare på kvällarna och se om han blir lite mer på hugget och orkar lite längre. Han är ju pigg och precis som vanligt annars så jag tror absolut inte han är sjuk eller nåt sånt. Vi behöver bara vänja oss vid jobb och värme igen.

Dagens positiva sak är RUTAN. På bara tre träningspass har vi börjat förstå hur det ska se ut.

Härlig kontakt!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du hittade oss och det stämmer att Pripps är hos Harras o Dovii. Själv är jag på kurs i 9 dagar men på fredag ska jag hämta han. Det är kul att läsa andra likasinnade. Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild!
    Han ser ju verkligen fokuserad ut.

    Jag tog till mig ditt råd om att inte vara så rädd för att lägga in kommandon så nu har vi lärt in "Fot" istället för "Häl". ;o)

    Ha det bäst!
    Madeleine och Mitzi

    SvaraRadera