måndag 7 juli 2014

En excellent hund

Nu har vi varit iväg igen. Hela lördagen tillbringade vi på Osby BK. Jag och Saulos fick mest sitta i bilen och ha tråkigt för matte fotograferade och hjälpte till på en lydnadstävlings som hoffeklubben arrangerade. Tydligen va min morsa grym för hon blev bästa lydnadshoffe och vann hofferacet före min kusin. Fattar inte varför matte inte ville låta mig ställa upp racet. Jag är ju grymt snabb men matte muttrade att hon inte hade lust att roa alla med att stå på näsan igen. Enligt matte hade hon riktigt trevligt på kvällen när hon satt och tjattrade med alla andra. Det blev ganska sent innan vi åkte hem, dålig planering för vi skulle visst upp tidigt dagen efter och åka till Osby igen.

Det blev en lång dag i bilen igen men jag fick komma ut och hälsa på lite skojiga människor och andra hoffar. Min syster Isa gillade inte alls mig. Förstår inte varför, jag ville ju bara ha lite vatten av henne. Men brorsan Ikko hade jag gärna lekt med en stund. Efter att vi sprungit en massa och en gubbe klämt och känt en massa på mig säger matte att hon är stolt över mig för att jag är en EXCELLENT hund, vad det nu betyder. Tydligen va morsan grym idag oxå för enligt matte blev hon BIM, fick CK och CERT. Begriper inte riktigt vad det betyder men det låter ju bra.

Jag fick stå snyggt oxå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar