söndag 28 december 2014

Moheda inofficiella och julledigt

Min fina, duktiga Impelimp
Igår åkte vi till Moheda för Impa skulle ställas på SBHKs inofficiella utställning de arrangerar varje år. Har varit där med Saulos några gånger och det har alltid en trevlig och välarrangerad tillställning så tyckte det kunde vara roligt att åka dit med hönan oxå. Hon skötte sig lysande och tydlig uppskattade domaren henne oxå för hon blev BIR och placerad i gruppen så BIG-4:a. Det får man vara nöjd med för hoffarna placerar sig nästan aldrig i några finaler. Sen fick vi med oss två kanonbra ölglas med.

 Vi har även roat oss med att träna i julledigheten. För Saulos har lydnadsvilan varit nyttig och många bitar har fallit på plats. Numera känns det som om en start i 3:an inte är en omöjlighet. Vi behöver bara ta oss ur 2:an och lägga ner arbete på 3:ans moment. Förhoppningsvis får vi vårat 1:a pris inom en väldigt snar framtid. Parallellt med lydnaden gör vi även en satsning på rallyn. Både jag och Saulos tycker det är jättekul så då kör vi på med det oxå. Hur det blir med brukset för vår del får vi se. Det är ju det jag satsar på med Impa men hon är långt ifrån redo för start. Spåret är nog inga problem men lydnaden saknas. Det kommer nog bli lite viltspårande för Saulos 2015. Jag när en liten dröm om att starta en hund i lydnaden, brukset och utställningen på RMet i sommar och drömmen är ju att det blir med Impa men just nu lutar det åt att det får bli en satsning på Saulos så viltspårandet får kanske vänta. Jag får spalta upp alla funderingar och eventuella mål i ett separat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar