fredag 27 mars 2015

Rallytävlingar

Det har varit full rulle i livet sista tiden så det har inte funnits nån ork till att blogga men nu har jag långledigt och återhämtar mig. Det har hunnit hända en hel del. Impa har börjat löpa och det är så gott som över nu. Lite flörtar hon fortfarande men Saulos är inte alls så intresserad av henne nu som för en vecka sen.

Den 14/3 tävlade jag och Saulos våran 2:a fortsättningsklass i rally, trots att Impa va i löp då fick vi ihop 93 poäng och ett kvalificerande resultat. Nån miss får jag ta på mig och och nån är Saulos. I lördags va vi iväg igen och tävlade, den här gången hade vi sällskap av Salles favvo hoffe Ällie och hennes matte som skulle debutera i fortsättningsklassen. Det gick kanon 94 poäng, vårat 3:e kvalificerande resultat och RLD F. Poängavdragen fick vi för att Saulos tryckte näsan mot min hand när jag visade upp honom i stå. Så jäkla onödigt och inget vi fått avdrag för tidigare men nu vet vi det. Tilläggas ska att Impa va i höglöp när den tävlingen gick så att han höll ihop så fint är grymt imponerande.

Nu tränar vi för start i avancerad men det kommer eventuellt att bli några starter till i fortsättningsklassen om jag ändå åker med Impa och för att bygga upp våran tävlingsrutin. Impa planerar jag start med nu i vår när utomhustävlingarna drar igång. Kanske tidigare än planerat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar