söndag 29 mars 2015

En helg i Malmö

I lördags lämnade Impa och jag av Saulos hemma hos pappa för att sen hämta upp Ällie med matte för att åka ner till Malmö och sydskånska kennelklubbens internationella utställning. Jag vet ju att Impa är snygg och att även om inte domaren alltid håller med så är hon i mina ögon fantastiskt vacker. Men av nån anledning blir jag alltid så sjukt nervös när Impa och jag ska "tävla". Likadant igår, jag flåsade, visste inte vart jag skulle ta vägen och benen skakade. Väl inne i ringen slappnar jag av lite och glömmer av nervositeten men strax innan ska man passa sig för jag kan bli lite bitsk. Vi va på plats tidigt så när det va vår tur va Impa ganska trött men trots det skötte hon sig lysande. Så lysande att hon fick Excellent och CK och fick gå upp i BHKL mot Lintrollets Cruella. Där fick vi springa ihop flera gånger för att domaren skulle kunna skilja oss åt och då föredrog han Cruella som till slut slutade BIR och Impa blev 2:a bästa tik med reserv-CACIB. Jag är så nöjd och glad!

Kritiken: Typical for breed, activ temperament, easy and free mover, well presented, quality coat, good paralell steps

Söndagen spenderade jag och schnauzermatten på Emporia och shoppade lite medan Ällies matte ställde sin tibetanska terrier. En helt underbar helg med avkoppling och lite för lite sömn men det är så det ska vara när man är bortrest.

Bästa fyndet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar