fredag 15 januari 2016

Stockholm hundmässa

Nu ligger jag verkligen efter i mitt bloggande även om jag aldrig varit nån som bloggar så mycket. Får bli flera inlägg på kort tid nu så jag kommer ikapp plus att det blir lite separerat.

Impa och jag lämnade huset, katterna och Saulos i lillebrors händer och åkte upp till Stockholm luciahelgen för att delta på mässan. Vi åkte redan på fredagen och körde direkt till mässan där vi mötte upp ett litet gäng sen byggde vi monter. När det va klart åkte vi hem till Gittan (Swedehof's Kennel) där vi skulle bo hela helgen. Lördagen ägnades åt att stå i rasmontern och informera om hovawart och låta Impa vara klapphund. När det började närma sig avlösning var Impa så trött att hon inte ens orkade lyfta huvudet när folk satte sig ner för att klapp. Lilla skrutten... Passade även på att kika i montrar och få lite gratisprover men det va så stort och så mycket folk att det mest va jobbigt. Söndagen va det dax för utställning och eftersom det va samma domare som i Åstorp hoppades ju jag på att det skulle gå hyfsat bra. Hon fick excellent och placerades som 3:a i öppenklass men utan CK. Vi fick heja på våra kompisar istället.

Trots att vi var trötta och att vi "bara" fick excellent är jag mycket nöjd med helgen. Jag hade supertrevligt hela tiden och träffade massor av roligt folk. Har jag möjlighet kommer jag absolut åka dit fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar