onsdag 17 mars 2010

Så skönt!

Fick ett glädjande telefonsamtal imorse av L. Polisen hade ringt henne igår kväll vid elvatiden och sagt att dom har hittat våra sadlar så imorgon ska jag in och identifiera dom så kanske vi snart kan få tillbaka dom. Så himla skönt att slippa krångla med försäkringsbolag och inköp av nya sadlar. Jippi!!!

Mindre roligt va det igår när jag kom hem från L och stallet. Saulos hade lekt med Lokon i alla dess möjliga olika pölar och högar. Han luktade apa! eller iaf häst och ko bajs så det blev nästan raka vägen in i duschen med honom. Det är ju något som han verkligen inte tycker om, så ynklig han ser ut då. Nästan så man tycker synd om honom. Tvättas skulle han ju ändå göras innan lördag så att han hade lyckats skita ner sig så ordentligt igår gjorde inte så mycket. Han blev ju riktigt ren och fin och nu luktar han ju gott igen ;-) Jag försökte torka honom torr med hårfönen men efter en halvtimme och en halvtorr hund gav jag upp. Varken jag eller Saulos ville mer så vi gick ner och unnade oss lite godis. Choklad för min del och ett smarrigt ben för Saulos. Nu får han bli hemma när jag ska till stallet imorgon, vill inte ha en så illaluktande hund igen innan lördag.

1 kommentar:

  1. Så du tycker inte om när Salleballe luktar bajs? Konstig du är. Men bra beslut att inte låta honom göra det på lördag. Lycka till ifall vi inte hörs innan.

    SvaraRadera