måndag 12 april 2010

Jag kanske skulle skämmas lite?

Så dålig som jag varit på att uppdatera trots att det har hänt lite här hemma. Jag kan ju börja med att berätta om hur det gick i Malmö. Trots blixthalka en bit så jag fick krypköra kom vi ner i god tid innan det va dax att gå upp i ringen. Väl i ringen hade vi kanske inte vår allra mest lysande stund ihop. Saulos (eller jag kanske?) skötte sig hyfsat när vi visade hans rörelser men sen när han skulle stå fint (som jag vet att han kan) ville han inte va med längre. Sitta, ligga ja allt möjligt utom att stå och när han väl står upp stod han fult. Ett andra pris blev resultatet men kritiken va bra och han är ju inte så gammal än. Vi fick glädja oss åt Salles uppfödares andra framgångar ist. Bla CERT (som resulterade i SUCH), BIM, CK, CACIB, och R-CACIB. GRATTIS!

Har ju sagt att i år kommer jag inte ställa så mycket. Hade bara planerat in Osby och Växjö oxå men nu är det bestämt att vi ska till Lomma på en inofficiell. Mest som sällskap och stöttning för S som äntligen har bestämt sig för att få en officiell bedömning av Levis men hon ska börja på en inoffare och då får vi hänga på som moraliskt stöd.

Tänker avsluta med att skryta lite. Saulos har agerat terapihund! Han fick för några helger sen träffa en liten flicka på 4-5år som har ett handikapp. Hon kan bla inte prata riktigt utan använder mest teckenspråk. När hon först såg Saulos skrek hon av rädsla men vågade klappa honom på rumpan om jag höll i huvudet. Efter en stund tog jag fram godis till Salle och visade lite av vad han kunde sen fick hon mata och hon ville ju att han skulle sitta och ligga när hon sa det oxå. Som tur är har jag omedvetet tränat in sitt och ligg även med tecken så hon använde mina "tecken" och Saulos lyssnade och va jätte duktig. Innan det va dax för henne att åka hem satt hon och kramade och pussade Saulos. Hon sa även att han va hennes. Jag har nu i efterhand fått veta att Saulos är den första hund som hon har gillat. Bra gjort av Salle att agera terapihund så bra. ;)

Sen måste jag säga att denna helgen är första gången pappa har sagt till mig att Saulos är en fin hund och att vi kan komma långt. Även pappas granne sa det och att han är imponerad av hur snäll och lydig han är. Det är superkul att få höra det av dom som har haft hund i hela livet.

2 kommentarer:

  1. Du kan gott skämmas som uppdaterar så sällan! Inte för att jag inte vet vad du pysslar med, men det är kul att läsa om det också =)

    Han är superduktig den där SalleBalle och som du jobbar med honom kommer ni gå långt. Ska bli så kul när vi ses och jag är så glad att du följer med till Lomma.

    SvaraRadera
  2. Lite skäms jag allt ;) Ja han är ju det. Men ibland glömmer man hur duktig han faktiskt är och att han fortfarande är ung. Jag ser oxå fram emot nästa gång vi ses. Det ska bli riktigt skoj!

    SvaraRadera