söndag 26 december 2010

Otursförföljd

Visst är livet härligt när man bor på landet? Snöeländet har gjort att jag har behövt bli uppdragen ur diket två gånger. Inget allvarligt och båda gångerna har mina snälla grannar ställt upp med traktorer och hjälpt mig upp.

Härom veckan frös avloppet i pumprummet vilket gör att det blir översvämning där om man låter pumpen och reningsverket jobba normalt så vattnet stänger jag av när det inte används. Detta skedde såklart bara nån dag innan julafton så få tag på rörmokare och få det fixat innan 2011 va ju inte att tänka på, särskilt som det inte är ett "akut" ärende.

Igår däremot inträffade ett akut ärende. Jag hade inget vatten!!!! Troligtvis har det fryst i ledningarna så nu väntar jag på rörmokare. Förhoppningsvis får hyresvärden tag på nån som kan komma imorgon måndag och fixa det. Tills dess får jag smälta snö och bära vatten i dunkar. Vet ni hur handikappad man blir utan vatten?? Självklart ska ju allt sånt här inträffa under storhelger när det är stört omöjligt att få tag på folk som kan fixa det.

Till råga på allt hade jag lovat att släppa in hästarna igår kväll för L med familj skulle på kalas. Det i sig är ju inga problem och det är något jag gärna gör dom gånger hon behöver hjälp med det. Ca 20,30 va jag där och mockade och la in mat. När allt va klart och hästarna skulle få gå in vet jag inte riktigt vad som hände. Antingen hade dom ovanligt bråttom eller så va jag sen. Dom stod vid grinden och trängdes och jag tog väck den nedersta tråden och försökte schasa bort dom lite så jag skulle hinna få väck den översta tråden oxå men då bestämde Kenzi (den största av dom) att hon skulle gå. När hon lite lätt tryckte till mig med bogen valde jag att ge upp och hoppa åt sidan. Man tjafsar inte med 500kg häst. Resultatet av det blev ett sprängt staket men inga person eller häst skador.

Idag har jag varit på utställning med Saulos. En inofficiell i Moheda. Resultatet en slät etta med halvtaskig kritik. Mina tankar och mer utförligt om dagen kommer i ett senare inlägg. Nu ska jag bära vatten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar