måndag 26 september 2011

Underbara hund

Igår fyllde jag år och inte började dagen något vidare, personer som borde fira mig valde att åka iväg till Kiviks äppelmarknad och kostade inte ens på sig ett telefonsamtal till mig. Besviken något oerhört blev jag men bet ihop för jag och Salle skulle ha kul. Det var dax för den andra träffen på kursen vi börjat.

Vi började med ett (i våra ögon) kort och enkelt spår, ca 100meter med en apport och slut, som filmades. I stugan fick vi sen se oss själva och fick kritik om vad som va bra och sånt som vi behöver jobba på. Jag gjorde tydligen ett perfekt påsläpp =) och sen spårade Saulos riktigt bra enligt instruktören, det fanns inget att anmärka på. Han använde t.o.m Saulos som exempel på hur dom ska spåra när det börjar bli dax att introducera vinklar. Mycket beröm för både Salle och mig vilket gjorde mig så glad.

Sen va dax för lydnad. Fotgående, vet jag inte riktigt vad jag ska säga om det. Får prova nån gång till innan jag bestämmer mig för om det är ett bra sätt eller inte för oss att träna på. Introducera hopp över hinder gjorde vi. Jag har tränat lite på lydnadsklass 1:s hopp tidigare men nu va det ju appellens hopp vi skulle jobba på och det gick ganska okej.Sen framförgående. För att inte ha tränat framförgående alls gick det ändå okej. Nu blev det då dax för budföring och då fick jag reda på att det fanns en löptik bland oss. Perfekt störningsmoment och inte hade jag märkt något på Salle innan så det fixade han super. Budföring gjorde vi för tredje gången i hans liv och den fick vi massa beröm för, sen avslutades alltihop med en platsliggning på 1min. Salle la jag mellan löptiken och nån annan hund och den genomförde han som ett proffs. Det sista instruktörerna sa va att jag och Salle snart är redo för tävling. =) För egen del känns det långt borta i alla fall om man ser till lydnadsdelen men det är kul att höra och gör en än mer taggad att träna. Särskilt när man har en så härlig hund som Saulos att jobba med.

På vägen hem va jag så nöjd, glad och stolt över min underbara hund och allt beröm jag fick för honom. Min härliga Saulos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar