söndag 9 oktober 2011

Kåthund

Idag var det så dax för kurs igen. Jag hade ju räknat ut att schäfern som nyss börjat löpa förra gången borde vara i höglöpet nu. Perfekt träning för Salle är min tanke. Vi började träffen med att spåra. Den här gången spår som instruktörerna lagt. Ett enkelt L-spår med en apport och slut, ca 200m långt. Saulos löste sitt superbra och markerade apportern men jag fattade det först när vi passerat (pucko Emma) så den kom inte med hem, slutet däremot va jag lite mer med på. Så summan av det är att jag är jättenöjd med Salle men inte fullt lika nöjd med mig själv. Jag får en massa beröm för hur bra och säkert han spårar vilket är kul att höra.

Efter spåret besökte vi klubbstugan för att se på film och diskutera vad vi gjorde och hur hunden spårade. Därefter hade vi budföring. Saulos gick ut först och skötte sig riktigt bra. Tiken som höglöpte gick ut sist. Jag undrade då om inte jag kan få göra en till efter tiken för att se hur mitt kräk skulle bete sig. Ojojoj va korkat av mig. På skicket drog han direkt till löplukterna och sniffade och sniffade och sniffade lite till. Helt j**la fixerad! Inte ens ett kedjestryp i sidan fick honom att lyfta näsan. (Nej det va inte jag utan en instruktör som kastade) Vi avslutar dagen med en platsliggning på 1 minut. Där skötte sig Saulos återigen exemplariskt så vi avslutade i alla fall bra.

Nu kommer alla jag känner med tikar få påhälsning av mig och Salle när dom höglöper för här ska vi jobba på kontakt och att fokusera på mig även om det har varit/är en höglöpande tik där.

Kåthund? Vem? Jag? Näädå matte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar