söndag 23 oktober 2011

Stolt som en tupp

Så här slappar man efter en ansträngande dag


Fullspäckad helg som vanligt. Igår fick vi besök av M och Bach och förutom bus för jyckarna passade vi på att spåra och köra lite budföring. Jag bad M lägga spåret åt Salle för att jag inte skulle veta var apporterna låg eller var vinklarna va. Salle spårade som vanligt kanon och markerade apporterna bra (jag tycker han kan markera dom ännu bättre). Efter besöket sov Saulos som en stock.

Idag hade vi kurs igen. Den här gången fokuserade vi enbart på lydnaden. Salles parad grenar är tydligen linförigheten där vi är tävlingsklara!! bara finslip kvar där och inkallningen som va klockren. Framförgåendet kommer vi få till om vi bara tränar ordentligt på det. Budföring är oxå ett moment där träning behövs mycket mer men eftersom jag så sällan får möjlighet att träna det mellan gångerna så kan det ta tid. Läggande under gång va oxå ett moment vi aldrig kört innan men nu vet jag ett sätt att träna in det på så det kommer vi jobba på till nästa gång.

Beröm fick han idag som vanligt och jag blir så stolt när jag får höra hur duktig han är. Förutom beröm för det han gjorde bra fick han beröm för att vara snabb lärd, att vi har bra kontakt (det visste jag) och att han enligt en instruktör är den hoffe som hon träffat som är bäst balanserad. Dessutom säger instruktörerna att jag ska åka hem med hög svansföring och vara stolt över min hunds prestationer idag. Och visst är jag det. Stolt som en tupp och framför allt superglad över att andra gillar min jycke.

1 kommentar: