lördag 12 maj 2012

Only one more to go

Igår tävlade vi igen. Vårt andra förstapris bärgade vi på 172 poäng. Bara ett kvar nu sen har vi vårat LP. Tävlade gjorde även våra träningskompisar och det gick så bra för oss att vi blev etta, tvåa och trea, alla med varsitt förstapris. Superkul! Vi måste ha hittat ett vinnande koncept. Jag och Salle blev två, slagna med ett halvt poäng. Nu är inte placeringen det viktiga utan förstapriset men lite kul är det att konkurrera om placeringarna oxå. Tydligen va det kanon att ladda upp med att köpa ny bil.

Poängen, domarens kommentarer i kursiv stil mina i vanlig.
Platsliggande: 10  Han tittade sig runt lite men låg så stadigt. Egentligen va jag inte orolig men man vet ju aldrig.
Tandvisning: 8 reser sig, något tveksam  Reser sig och när domaren ska titta på tänderna försöker han vända bort huvudet.
Linförighet: 8,5 position, sitter ej Lite dålig position men bra, jag slarvade med en halt så han satte sig inte där. Jag gjorde som jag brukar göra när jag belönar med bollen så han missförstod mig. Klantigt!!
Läggande: 7,5  DK. Sakta läggande Ett moment vi fortfarande är osäkra på. Men jag bara petade lite med fingrarna på örat för att han skulle uppmärksamma mitt kommando. Skickligt av domaren att se det.
Inkallande: 9,5 avslut Domaren petig, Tyckte han gjorde en snygg ingång
Ställande: 8 DK, extra kommando Förstår inte DK om hon inte menar att jag fick säga sitt två gånger vid avslutet men då förstår jag inte extra kommando? Ställde sig snabbt utan extra steg tror jag.
Apportering: 5 lek, släpper Glad över att vi överhuvudtaget fick poäng.
Hopp över hinder: 9,5 avslut Hoppar fint men gör sin berömda studs upp i ögonhöjd på matte och sen kastar vi oss in vid sidan. Han satte iaf inte tassarna i bröstet på mig som han kan få för sig för det hade nog kostat mer än 0,5poäng.
Helhetsintryck: 8 Bra samarbete

Ser det ut som en lydnadshund?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar