söndag 6 maj 2012

Tävlingssugen och planer för året

En träningskompis blev igår uppflyttade till lägre spår och det gjorde mig så sugen på att själv starta appellen. Hade hoppats att vi skulle vara reda att starta som igår men det va vi inte. Nu är sista chansen 10juni i Osby sen får vi vänta till september!! Vad är det för sätt? Inga appell tävlingar i spår på nästan tre månader! Tävlingssäsongen är kort nog som den är. Eller, vill jag åka upp till norra delarna av landet finns det ju några men så mkt nörd är jag inte. Så nu har jag så gott som bestämt mig för att anmäla mig och ligga i hårdträning för att fixa appellen innan sommaren. Jag har ju ett litet, litet mål om att hinna starta lägre och bli godkända (helst uppflyttade) innan året är slut. Ett LP1 ska oxå vara bärgat.

Så om jag sammanfattar målen för året är det följande:
* uppflyttade till Lägre spår
* förhoppningsvis start i lägre spår med godkänt resultat (helst uppflyttade till högre)
* LP1
* ett förstapris i Lydnadsklass 2
Två lydnadsklass 1 tävlingar är inplanerade, anmälda och betalda så med lite tur fixar vi LP1 på tre starter. Gör vi bara som sist kommer det gå vägen men man vet ju aldrig.
Troligtvis kommer jag anmäla till appellen den 10juni och hoppas att jag inte blir bortlottat.

Eventuellt att det blir nån utställning i år oxå. Rasspecialen i Osby är ju tradition och nära så den blir det nästan säkert. Hade ju varit så kul att åka upp till Ludvika och RM:et och tävla där i alla grenar men det är en bra bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar