torsdag 20 december 2012

Så va det då tävling

Mitt förstapris försvann nästan innan vi hann börja.

Min fina, underbara, supertrygga hund som ALDRIG, ALDRIG reser sig från platsen gjorde just det. Hej då 40poäng. Han hamnade i någon super viktig doft som han bara va tvungen att spåra. Kan säga att då va han billig. Jag blev så paff att jag inte ens kom mig för att ge ett DK. Det enda positiva va att han inte ens tittade på nån annan hund som låg jämte.

Övriga moment genomförde vi bra men hade några små missar här och där plus att han inte riktigt va med mig i fria följet.

Poäng:
Platsliggande: 0 nosar, kryper reser sig Har redan sagt allt
Fritt följ: 7 pendlar, luft i svängar, nosar, studsar, nafsar Som sagt, han va inte riktigt med mig här, nafsar har jag inte märkt att han gör. Hmm
Läggande: 6 långsamt läggande Ja han la sig långsamt men tycker nog vi hade förtjänat iaf en sjua
Inkallande: 9 islag hand, snett sättande Snett sättande, ja, men min hand slog han aldrig i.
Sändande med ställande: 8,5 DK Här hade vi lite otur. Precis när jag kommenderade smällde det i dörren så han kom av sig.
Apportering: 7 slarvigt grip, avslut Han gjorde sin bästa apportering någonsin så jag är mer än nöjd
Fritt hopp över hinder: 8 DK, avslut Samma som på rutan, precis vid mitt kommando dånade så han kom av sig och avslutet tror jag hon syftar på att han studsar in i position.
Fjärrdirigering: 0 nosar, lämnar Här blev det bara galet så jag bröt momentet.
Helhetsintryck: 8 trevlig hund Tycker ju jag nästan alltid :)

Vi tar nya tag och kommer snart igen! Nästa tävling är redan inplanerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar