onsdag 26 december 2012

Utställning i Moheda

Idag åkte jag och Salle till Moheda för att ställa på en inofficiell utställning. Planen va att försöka få honom att visa sig med pondus. Det är där vi har fått mest nedslag på tidigare utställningar. Det blev en riktigt lång dag då vi skulle upp som nr 88 av 93 i ringen. Som tur va fanns det flera från klubben på plats som höll oss sällskap så tiden gick ganska fort ändå. Med bara en liten stund kvar tills vi skulle in i ringen fick jag några bra tips som jag provade och tog åt mig. Väl i ringen så blev domaren förtjust i Salle och hans ögon så vi fick HP och utan konkurrens bliv vi BIR. I BIG finalen tackade domaren hund efter hund och tillslut va vi bara fem kvar. Vi slutade tillslut BIG-4a och jag är så nöjd med fina Saulos.

Kritiken lyder: Drygt 4-årig hane. Välgående. Vackert maskulint huvud, bra bett, mkt vackra ögon. Välansatta öron av bra storlek. Ok skuldra och bröstkorg. Bra ben och tassar. Bra pälskvalite i bra kondition. Glad och positiv kille. Välvisad

Jag kan ju tycka att hans pälskvalite inte är den bästa just nu då han är i en grym fällperiod och pälsen är lite matt, iaf på byxorna bak. Men det gav mersmak så nu ska vi prova lyckan på nån officiell. Ska bara få tag i ett bra halsband.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar