lördag 1 juni 2013

Uppdatering

Känner att det är dax att fräscha upp och uppdatera den här bloggen. Det är ju inte bara Salle den handlar om längre utan även Impa som är en underbar liten hoffevalp.

Jag upplever henne som lika cool som Salle var som valp. Den största skillnaden är att om hon protesterar gör hon det högljutt. Vilket ledde till att efter 15 minuters gnäll, pip och ylande första natten gav jag upp och lyfte upp henne i sängen för att få sova. Då blev hon nöjd och tyst och jag fick sova sisådär 5 timmar innan hon behövde gå ut. Numera sover hon ca 5-7 timmar innan vi vaknar.

Saulos har varit lite grumpen på henne, särskilt runt matskålen och när han vilar men det blir bättre för varje dag som går och ute muttrar han enbart på henne om hon drar honom i svansen eller liknande. Impa gillar sin storebror och söker oftare och oftare upp honom för att ligga jämte och vila och ute vill hon gärna haka på honom så länge jag inte hamnar för långt bort. Saulos har aldrig vaktat bilen när han varit själv. Har han nån gång haft sällskap har han talat om vems den är om nån råkar gå precis intill eller om en hund stoppar fram näsan till gallret. Nu tar sitt ansvar som storebror på största allvar och låter ingen passera förbi utan att tala om att han är där oavsett om jag är med eller ej. På sätt och vis inte så förvånande då han vaktar annars. Inte så att han gapar på allt som rör sig men när det händer något onormalt talar han om det.

Jag är övertygad om att de om att de kommer bli bästa vänner framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar