fredag 7 november 2014

Sjuk och hanhundsefterforskningar

Jag har åkt på en förkylning från helvetet. Feber, hosta och en igenkorkad näsa va inte alls vad jag såg fram emot att roa mig med den här veckan. Tycker inte att jag har tid att vara sjuk och vara borta från jobbet är något av det värsta jag vet. Men men, finns inte så mycket att välja på då jag knappt orkar flytta mig från sängen till soffan. Impa och Saulos tycker jag är något av det tråkigaste som finns just nu men jag orkar inte aktivera dem något heller. Ligger mest och svär över att jag inte lärt dem praktiska saker som att tända och släcka lampor. Eller varför inte koka varm choklad åt mig? Impa är i alla fall den ultimata sympatisören mellan sina hoffefnatt där hon försöker dra igång Salle på lite bus eller jagar katterna. Hon ligger utan protester under täcket och agerar värmekudde. Myshönan!

Jag erkänner att jag är extremt uttråkad just nu. Man kan inte sova, slötitta på tv, surfa runt på FB och läsa böcker hur mycket som helst så jag har studerat hanhundar, avelsindex, MH-diagram och allt annat som hör till när man letar lämplig partner till sin tik. Nu vet vi ju inte ens om Impa ska ha valpar och OM det blir så är det hennes uppfödare som kommer sköta den biten då Impa är en fodertik. Men något ska man ju roa sig med och då är hanhundsefterforskningar ganska roliga. De hanhundar jag gillar här i Sverige har liknande stamtavla som Impa (kanske inte så konstigt då det finns en anledning till att jag ville ha henne). Utomlands blir det sååå mycket svårare att leta då jag inte har full koll på vad allt heter och hur man hittar info osv men kul är det. Nu är det här enbart för skojs skull och jag är så tacksam för att det inte är jag som ska välja en lämplig partner till henne om det blir aktuellt med valpar. Jag har fullt förtroende för Impas uppfödare, både vad gäller eventuell partner till Impa och hur hon kommer bli omhändertagen i hennes vård. Mycket bättre uppfödare kan man inte ha till sin hund.

Impa och pappa Fargo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar