söndag 8 februari 2015

Det har gått troll i LK2

Jag fattar inte varför det ska vara så jävla svårt att få vårt 1:a pris i tvåan. Det är alltid något nytt som skiter sig. Den här gången va det fjärren vi nollade. Jag är medveten om att han har långsamma skiften efter ett fullt program men idag låste han sig fullständigt. Tror jag fick dra till med typ 3 DK på varje skifte. Sen begriper jag inte hur domaren dömde i vissa moment. Personligen anser jag inte att vårat fria följ va värt en 8:a men det är inte första gången vi får höga poäng där när jag inte tycker känslan är på topp så jag är ändå grymt nöjd med hur fina poäng vi får där när han går som sämst. Rutan gör han som vanligt en 10:a, inga konstigheter. På inkallningen hade de avslutet oerhört nära läktaren och givetvis satt en hund precis bakom ryggen vilket resulterar i att Salle gör en djup lov bakom mig och jag drar till med ett FOT vilket resulterade i 7,5. Fick veta att efter vi hade kört talade TL om att inga hundar fick befinna sig där så jag hade ju kunnat lämna in en protest men det va inte lönt. De poängen hade ändå inte gett oss ett1:a pris. På Läggandet och apporteringen tyckte jag domaren va snål. 6 respektive 6,5 fick vi och så dåligt vad det inte i mina ögon. Apporteringen gjorde han bra även om det va lite lek, tugg och snett avslut. Eftersom inte ens en 10:a på platsen hade gett oss något valde jag att avstå den. 2:a pris har vi redan och då tyckte jag att det inte fanns någon anledning att lägga och så här i efterhand är jag ju så nöjd med att jag fattade rätt beslut. Hunden som hade legat jämte Salle reste sig givetvis upp och gick fram mot sin förare. Den tittade aldrig mot nån annan hund men det kändes ändå skönt att veta att jag gjorde rätt i att inte utsätta Saulos för en "stökig" plats i tävlingssammanhang ytterligare en gång.

Men vi kavlar upp armarna och tar nya tag. Planera nya tävlingar för fullt för jag ger mig inte. Vi ska ta ett första pris i tvåan men innan dess blir det rallytävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar