söndag 22 februari 2015

Löp på G

Det gick ju så bra sist vi tävlade så nu har är vi anmäld till ytterligare två tävlingar. Hade lite planer på en lydnads tvåa oxå men då Impa visar alla tecken på att hon tänker börja löpa vilken dag som helst avstår jag. Inte för att Saulos har så svårt att leva ihop med löptik utan för att han, ett tag in i löpet, kan bli lite distraherad av intressanta dofter när han jobbar ifrån mig plus att han kan vara lite grumpen så jag har valt att lägga in lite vila under löp. Inte så att vi inte gör något men jag sänker kraven lite och nu ska vi som sagt tävla lite rally. Jag tror att det kommer funka bra ändå, han jobbar ju hela tiden vid min sida och kommer inte hinna bli distraherad. Förhoppningsvis har vi RLD F inom en snar framtid sen siktar vi på avancerad klass. Svårast blir nog att få till högerhandlingen men det ska gå. Målet är ändå mästarklass innan året är slut, sticker jag ut hakan och säger.

Impa visar som sagt alla tecken på att löp kommer vilken dag som helst. Hon är bitchig och tar sig lite ton plus att hon juckar på Saulos och han låter henne hållas så fort hon får tillfälle. Det gör hon bara i samband med löp och det är även enda gången han tillåter henne att vara "dum". Ytterligare ett tecken på löp är att Saulos noga sniffar av henne och där hon kissar för att sen inte bry sig. Normalt sniffar han bara av henne om de hållits separerade.

Så vackra, så olika, men ändå så lika, mina fina, underbara.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar