lördag 11 september 2010

Sofiero och hundar i mängder

Idag styrde jag bilen mot Helsingborg och Sofiero redan innan sju på morgonen för att möta upp S och P och titta på hundutställningen där. Från början va det tänkt att vi skulle bli ett gäng men en efter en hopade dom av så tillslut blev det bara vi men vi hade nog lika kul ändå. Jag hamnade ju direkt vid hoffe ringen och fick se den ena efter den andra släktingen till Salle slå till. Kullbrodern Corallrevets Jack Dempsey blev BIM, halvsystern KORAD Corallrevets Narya plockade certet och kan nu titulera sig SEUCH och BIR:er gick till Gräfin von der Rammelburg. Ingen släkting till Salle men ägare är Saulos uppfödare. GRATTIS till dom fina resultaten! Har jag missat att nämna nån så ber jag om ursäkt.

Dagen va härlig och Saulos uppförde sig toppen trots Levis. Hon brukar ju få honom till att glömma vad sitt betyder så jag är mer än nöjd med dagens uppförande. Kanske att han börjar bli vuxen... Trots att jag hade kameran med mig glömde jag ju fotografera.

Förutom hoffarna kikade vi även på schnauzer, rottweiler och en hel drös andra. Små, stora, korthåriga och långhåriga. Jag kan bara konstatera att även om det finns hundratals andra raser har jag verkligen hittat rätt =) En snygg, lagom långhårig och stor, arbetsvillig och med ett härligt temperament. Hovawart såklart ;)

Jag bestämde mig i torsdags för att se hur ryggen reagerar på en ridtur (det är snart 4månader sen jag red sist) och det va ingen bra ide. Nu har jag mer ont än för tre dar sen men jag är inte liggande iaf. På onsdag ska jag magnetröntgas så snart får jag förhoppningsvis reda på vad som är fel.
Nu tänker jag göra Salle sällskap i soffan och vila min rygg en stund.

2 kommentarer:

  1. Det var en mycket trevlig dag =) Visst är det skönt när man ser så många fina hundar och ändå känna att det är den man har i kopplet som är den man allra helst vill ha =)

    SvaraRadera
  2. Det va toppen!! =) Det är nog den bästa känslan av alla! Tänk att man kan hitta rätt på första försöket men å andra sidan har vi båda forskat länge innan vi valde =)

    SvaraRadera