söndag 24 oktober 2010

Saknade markeringar

Passade på att ta dagens långpromenad i vandringslederna utanför Vislanda då jag behövde handla lite. Det hade ju redan börjat bli sen eftermiddag så jag valde den kortaste rundan på 4km eftersom jag bara varit där en gång tidigare och jag ville hinna ut ur skogen innan det blev för mörkt för att se markeringarna och hunden. Trots detta höll jag på att lyckas villa bort oss då nån elak typ plockat ner en markering. Rätt som det va försvann "min" färg som jag följde och jag såg bara den röda. Tur att jag upptäckte det direkt för annars vet i katten hur mycket extra jag hade fått promenera.

Vände och gick tillbaka dit jag visste senaste gången "min" färg syntes. Sen gick jag fram och tillbaka mellan dom markeringarna några gånger innan jag valde att prova en stig och som tur väl va visade det sig vara rätt. Resten av rundan avlöpte utan några problem och vi kom ut till bilen innan skymningen slagit till ordentligt.

Salle va överlycklig över nya marker att strosa i. Äh, springa på menar jag ju. Han sökte sig lite längre bort från mig än vanligt men va oerhört noga med att stanna och se så jag va med, vänta in mig eller springa tillbaka för att se så jag säkert va med. Det har han alltid varit men i skogen på små stigar märks det så mycket tydligare då han springer mer, längre bort och inte bara framför/ bakom mig. Han visar tydligt att han har koll på mig.

2 kommentarer:

  1. Hehe... Tänk om det hade blivit en jätterunda =) Kan man tolka detta som att din rygg har blivit bättre? Vi ska också ge oss ut idag och insupa höstens härligheter =))

    SvaraRadera
  2. Ja tänk! ;) Är inte säker på att jag hade hittat ut då. Det hade ju börjat skymma när vi kom till bilen under den korta. Inte för att jinxa nått men ja, bättre börjar den äntligen bli =D

    SvaraRadera