torsdag 21 oktober 2010

Snö

Här kommer första vinterbilden för säsongen, tagen idag.

Då har första snön kommit och självklart fryser det på morgonen så vägarna är snorhala och jag ska va hos tandläkaren halv åtta. Jag är ingen vintermänniska, hatar kyla och vill bara ha lite lagom med snö som prydnad. Jag har då lyckats bli begåvad med en hund som ÄLSKAR snö. Han hoppar och skuttar i den, rullar sig så han är helt vit, äter den och kräver att man ska kasta snöbollar till honom. Det blir lite svårt att avsky snö och vinter när man ser hans glädje. Hade han varit ett barn hade han nog hoppat och skrikigt av lycka =)

På förmiddagen blev det en runda med L och hennes labradorer. Det blir nog höjdpunkten på hela veckan för Saulos. Snö och bus med bästa lekkompisen Lokon. Tyvärr glömdes kameran hemma.

Bonus bild på farbror Fjonte. Han parkerade sig på micron för att kunna njuta av värmen till fullo. Mittemot honom ca 1,5meter bort står en spis som det eldades för fullt i när bilden togs. Fjonte är värme beroende. Ju värmare desto bättre.

3 kommentarer:

  1. Jäklar vad snö ni har fått! Vår snö blev utspädd med regn. Eländes elände =(

    Men idag är det torrt och fint igen =)

    SvaraRadera
  2. Så mkt är det inte. Dessutom har snart allt töat bort men dom har ju lovat mer i natt så förhoppningsvis kommer det lite lagom så vi (läs Salle) kan roa oss nån dag till =)

    SvaraRadera
  3. Va bra att du inte tycker att jag är tjatig. Tips för att jobba som svamphund har jag massor.
    Det är bara att fråga. På min hemsida (sorgligt ouppdaterad just nu) så har jag en kortfattade beskrivning hur jag lärde mej.
    http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html är adressen till den.
    Det är fakriskt jtteskoj att jobba som svamphund. Jag r så duktig att jag varit i flera tidningar.

    SvaraRadera