onsdag 17 november 2010

Päls

Jag hatar min tvättmaskin och päls. Det är dagar som idag jag undrar varför jag valt att inte ha naken katter och en hund utan päls...

Imorgon drar jag till Gotland med världens bästa S. Hon bjuder på en resa dit och är hur snäll som helst. S har haft smärre problem med att få allt att klaffa, bara läs. Jag har hittills klarat mig utan större saker men idag, nyss, sket sig allt. Slängde i sista sekunden in en omgång i tvättmaskin med kläder som jag tänkte ta med mig. Tänkte även köra en omgång till så kommer nästan allt vara tvättat när jag kommer hem.

Det är nu maskinen lägger av. Kommer upp och ska byta tvätt och ser då att den inte tömt ut vattnet. Eftersom det hänt en gång tidigare och det då visade sig vara en "del" (fråga mig inte vilken och vad den gör för nytta) som va igen pälsad chansade jag på att det va det felet igen. Och det va det. Vatten på hela toagolvet, en korkad katt som sitter med svansen i allt elände och blöta kläder blev resultatet. Kan känna att idag är helt fel dag för tvättmaskin att börja bråka.

1 kommentar: