tisdag 2 november 2010

Fullspäckad helg

Den börjar hastigt och lustigt på onsdagen då S undrar om jag vill ha besök torsdag kväll och ca ett dygn framåt. Klart jag ville det så torsdag kväll åker jag och Salle till Alvesta för att hämta upp S och Levis. Hem igen för att fixa lite mat och sen parkerar vi oss i soffan med en flaska vin och kikar lite på tv och pratar skit långt in på natten. Hundarna roar sig med varandra.

Fredagen börjar med lååång frukost och sen in till Alvesta igen för jag skulle till tandläkaren igen. S och Levis promenerade runt lite i stan medan Salle fick vänta i bilen och jag fick munnen bedövad. Tanken var att vi skulle promenera lite i Vislandas vandringsleder efteråt men S behövde mat och själv kunde jag inte äta så vi åkte hem för att ordna med mellanmål till S och kaffe till mig. Därefter tog vi en långpromenad med hundarna och sen va det kväll och dax för S att åka vidare till Ljungby för att umgås med bla släkten.

Måste få skryta lite om Saulos nu. Han har från första gången han träffade Levis varit helt besatt av henne. Han har inte lyssnat för fem öre på mig och knappt kunnat sitt men den här gången har ett STORT genombrott skett. Han var lös under större delen av rundan och både lyssnade på mig och gjorde som jag sa, sökte kontakt med mig och inte bara med Levis. Vid nått tillfälle kom han även på inkallning mitt under lek med Levis. Då hoppade jag av glädje. Tror min vovve börjar bli stor.

Lördagen tillbringades i Ullared och fy vilken dålig ide... Det ska enligt ryktena aldrig ha varit så mycket folk där tidigare. Långa köer både in och ut och hur mycket folk som helst inne i varuhuset. Trots detta lyckades jag överleva och dessutom göra nått fynd. Saulos fick av naturliga skäl inte följa med utan han fick bli hemma hos farmor som skämde bort honom med korv, ost och några mackor.

Vaknade alldeles för sent i söndags trots att klockan vreds tillbaka och förbannade min egen dumhet som efter två långa dagar och två nätter med för lite sömn bestämt träff i Växjö med M. Kom en kvart för sent till Max där vi skulle luncha för att sedan dra oss ner till city och shoppa. Trots att jag va supertrött blev det en härlig dag och totalt sett bästa helgen på länge.

Kameran glömdes helt bort så inga bilder blev det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar