lördag 27 november 2010

Tolka

Hade tänkt vänta med att berätta om dagen så jag samtidigt kan bjuda på lite bilder men då det verkar som om dom kan dröja några dar så berättar jag nu och så kommer bilderna senare.

Jag fick häromdan en briljant ide. Planterade den hos syrran som efter lite tjat blev lite halvt om halvt sugen samtidigt som hon mumlade nåt om hur farligt det lät. När jag fått ett halvt löfte av henne ringde jag L för att kolla om det gick att genomföra med hennes hästar då min står på vila efter ett fång anfall. Det skulle inte va några problem och snart va hon riktigt sugen hon oxå. Tjatade lite till på syrran som lurade med sig sin kompis M och hennes lillebror. Så idag åkte vi i samlad trupp till L och gjorde oss och hästarna redo för att tolka.

För er som inte vet så när man tolkar i det här sammanhanget så rider en person på hästen som drar den andra personen efter sig. Den personen åker på ett par skidor, en pulka eller vad det nu kan vara som glider på snön. En person beskriv det som att man åker vattenskidor fast efter en häst på snö.

Klockan va väl ungefär tolv när vi dök upp och mellan halv ett och ett va hästarna och vi redo. M fick börja på skidorna och efter att ha provat lite kom vi fram till att snowracer blir det bästa alternativet efter den andra hästen. Efter ett tag la vi ner skidorna och provade med en kneeboard och jösses så kul det va. Vi drog på full rulle på hästarna och sen hängde vi i snöret efter på antingen kneeboarden eller snowracern. Så roligt har jag inte haft på länge. Syrran, L och jag turades om att rida (jag kände inte av min rygg överhuvudtaget) och dra dom andra efter oss för att sen själva åka efter. Efter kanske 1,5-2 timmar va hästarna trötta och vi lite frusna så vi plockade ihop och ställde in hästarna för att sen gå in hos L och värma oss med lite frallor och varm choklad.

Salle lekte glatt med Lokon och sprang runt hästarna så mycket att han tillslut fick stängas in i bilen för att inte vara i vägen. Trots det har han varit helt slut sen vi kom hem.

Det här är definitivt något vi ska göra om. SNART! (bilder kommer så fort jag får dom av syrran)

2 kommentarer: