måndag 15 november 2010

Tomater

Min hoffe kan påminna lite om en labrador vad gäller att bli mutat med mat MEN han är inte dum för det. Det han gillar gör han vad som helst för och man kan viska fram kommandon och dom utförs med blixtens hastighet. När belöningen kommer slukas den snabbt, ibland så snabbt att den hamnar i fel strupe och får hostas upp men samtidigt hinner han smaka på belöningen och checka av om den är god eller ej. Hur jag än har kämpat och triggat och höjt belöningen till skyarna så smakas den på och det finns inte en chans att jag lyckas få i honom en gurkbit, morot el vad det nu kan vara för grönsak/frukt jag försöker lura i honom. Biten tas i munnen sen rullas den runt i munnen och smakas på ordentligt innan den spottas ut på golvet och Salle tittar på mig med en blick som säger "finns det inget godare".

Idag tittade han suktande på tomaterna jag skivade och jag tänkte att visst, vill du så gärna ha en bit så varsågod. Den kommer ändå spottas ut men oj så fel jag hade. Första biten smakades noga på, den rullades runt i munnen, sögs på, spottades ut och tillslut svaldes den. Där stod jag med hakan i backen. Provade med fler tomat bitar och alla slank ner snabbt. Undrar varför tomat gillas när andra grönsaker ratas?

3 kommentarer:

  1. Han kanske vill ha det lite blött och slemmigt?

    SvaraRadera
  2. Kanske det. Han vill inte riskera att hans pussar ska vara annat än blöta och slemmiga. Så måste det va =)

    SvaraRadera
  3. heidi hon äter gurka, morot, tomater och majs och är förtjust i äpple tokiga hund :)

    SvaraRadera