måndag 7 februari 2011

Det tar inte slut

Idag har vi varit på återbesök hos veterinären och hon tyckte Saulos har svarat jättefint och fort på behandlingen och att vi kunde sluta med kortisonet. Däremot har han en öroninflammation. Visserligen en väldigt mild sådan och han ska behandlas med öronrens och några andra örondroppar i 7 dagar sen ska han förhoppningsvis vara hel och frisk igen.

Tillråga på allt har Tequila oxå blivit dålig. Det strular lite med kisseriet. Då det inte är en katt man lastar in i bilen och kör till veterinären med hur som helst rådfrågade jag veterinären när jag va där med Salle. Jag trodde det va en UVI med veterinären trodde på stenar i urinröret. Jag skulle ge henne mat med mycket vätska så hon kissar ofta och spolar bort stenarna själv så repar hon sig förhoppningsvis annars får det bli ett besök med henne oxå. Det är dock något som helst undviks då hon mår bäst av att leva i sin egna lilla bubbla men självklart åker vi in om hon inte repar sig. Det började i fredags och jag upplever att det är bättre idag så det går nog åt rätt håll men jag håller stenkoll på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar