fredag 18 februari 2011

Försvaret hudsalva

Försvarets hudsalva gör underverk för hoffeägares torra och trasiga vinterläppar. Den funkar säkert lika bra om du inte är hoffeägare. Den ska oxå vara kanon för torra och självsprickande hundtassar. Att jag gått hela vintern och TÄNKT att jag ska köpa den för att slippa gå med stora sår på läpparna hjälper ju inte men för knappt två veckor sedan gjorde jag slag i saken när jag ändå var inne på apoteket och på två dar gjorde den underverk på mina läppar. Sen letade jag efter den på morgonen och hittade den uppäten i Saulos ena Biabädd. Några dagar senare köpte jag en ny, dock inte försvarets utan nån annan variant då tydligen inte alla apotek får sälja den längre. Den skulle va precis som försvarets men nä, inte riktigt. Tre dagar fick jag behålla den innan Saulos åt upp den oxå. Bara till att köpa en nya nästa gång jag va i närheten av ett apotek. Ytterligare en ny variant, kallad Tass-salva som dock verkade mer lika försvarets än den andra.

Jädra hund!!! Inte ens en dag fick jag ha den i fred. Han tog den från bordet när jag besökte toaletten. Dom andra gångerna har han gjort sina räder på natten. Däremot hann han inte äta upp hela utan bara ta av locket och köra en tand eller tre igenom översta lagret. Bara till att skära bort så kan den användas tillfälligt tills jag kan köpa ytterligare en ny. Den andra får väl bli tass-salva eller belöningsgodis eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar