lördag 23 juli 2011

Det går frammåt

Ytterligare en spårdag att lägga till handlingarna. Saulos gillar det och spårar bara bättre och bättre för varje gång. Trots att polaren satt i bilen och skrek av sorg för att han inte fick följa med satte Salle näsan i backen och jobbade sig igenom spåret. Han stannade upp några gånger när Lokon skrek som högst men fortsatte sen jobba. Spåret gick över en liten skogsväg med små diken på var sida dessutom passerade två tanter mitt spår där precis när jag lagt det så en riktig kluring blev det. Saulos blev lite förvirrad där och verkade nästan tro att spåret va slut men jag stod kvar och väntade och efter kanske 30-60 sekunder va det som en blixt slog ner i hoffe hjärnan för han skuttade över diket, satte ner näsan och spårade klart det sista klockrent.

Nästa gång vi spårar ska jag introducera apporterna i spåret sen ska jag ta mig i kragen och börja träna lydnad ordentligt. Så kanske, kanske vi hinner med en apellstart innan säsongen är slut.

Jag har anmält oss till en kurs som heter Apell/lydnadskurs och förhoppningsvis kommer vi med på den dessutom hoppas jag den drar igång snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar