söndag 10 juli 2011

Huggorm och Osby

Verkar som om jag och hoffe utställningen i Osby inte riktigt klickar. Första året snubblar jag över Salle och gör honom halt, andra året slår han av en tand och behöver sövas = karens och i år läggs en dag åt att grubbla på om huruvida min fyrbenta älskling blev biten av huggormen som kom på besök.

Jag börjar från början. Hade tänkt åka till Osby redan i lördags och kika på brukstävlingen men bestämde mig för att ta dagen som den kommer. Vaknar sent och gör morgonbestyren som vanligt. Släpper ut Saulos i trädgården och sätter mig på trappan och njuter av vädret. Efter en liten stund börjar han visa stort intresse för något på marken, tar ett skutt bakåt för att sen ta ett litet steg fram igen. Min hjärna skriker ORM, rösten skriker på hunden och jag far in efter gummistövlarna. Salle kommer glatt skuttande och vill följa med tillbaka ner. Sätter honom i trädgården och går fram och visst är där en riktigt sur HUGGORM. Efter mycket om och men under gårdagen konstaterar jag att han troligtvis inte blivit biten och väljer att åka till Osby idag för att ställa.

Det beslutet ångrar jag inte. 93 hoffar ska det tydligen ha varit där. Det tog lång tid innan det blev vår tur och jag hoppades inte direkt på något då vi sist "bara" fick ett GOOD. Den här gången fick vi ett VERY GOOD och enligt hans uppfödare bra kritik. (Den står på tyska och jag har inte orkat ta mig igenom den själv ännu) Domaren sa att han är snygg och att jag absolut ska fortsätta visa honom men försöka få honom att visa upp sig med attityden "störst, bäst, vackrast". Jag har tydligen kommit över min värsta nervositet för Salle har aldrig uppfört sig så bra i ringen som han gjorde idag. Nästan så att jag blir sugen på att ställa fler gånger, jag som skulle lägga ner det. Solen strålade hela dagen och träffade mig lite för mycket precis som vanligt.

Alla resultat kan jag inte redovisa här men några.

Bästa tik och BIS blev Gräfin Von Der Rammelburg. Superkul tycker jag då det är Saulos uppfödares tyska import och jag tycker hon är så snygg.

Bästa hane och BIM blev Avrafastes Dolf

Superriksmästare blev Hässlehoffs Gaia-Guccidoter

Självklart har alla dessa hundar ägare och förare men jag har valt att försöka låta bli att namnge folk här på bloggen så därför skriver jag inte ut deras namn.

1 kommentar: