söndag 21 februari 2016

Hoffeträff

Det var meningen att jag skulle åkt ner till Skåne igår och gått på en fotokurs men pga lite olika anledningar kunde jag inte åka så istället åkte jag till Skillingaryd där det var en hoffeträff. Vi blev sex ekipage (sju om man räknar båda mina hoffar) och några fler människor. Först lite kaffe och pratade ihop oss om vad vi ville göra och startordningen sen körde vi alla ett pass var innan vi värmde oss med kaffe och körde ett pass var till innan vi avslutade med korvätande.

Första passet med Salle körde jag bara fritt följ och apportering. Grymt nöjd med honom! Trots att vi inte tränat på typ en månad och Salle vart så taggad gick han helt fantastiskt. Lite snea sättanden och annat små pill fanns ju men annars, vilken känsla. Apporteringen gjorde han super. Inget tugg, kom in hela vägen och satt med den lugnt vid sidan. Där måste vi jobba på ingången men det gör vi separat. Tror jag ska försöka få till det med pallen. Andra passet med honom började med fritt följ där vi blev kommenderade rakt mot och tätt inpå människor. Svårt tyckte Salle men bra träning. Sen kedjade vi fritt följ, läggande under gång och inkallning. Mycket nöjd med lunsen. Vi hade en sån härlig känsla genom båda passen. Helt underbar känsla som fick igång mitt tränings och tävlings sug på riktigt.

Impas första pass började vi med tandvisning. Hon vill ju så gärna hälsa, helst på bakbenen så det va nyttigt för henne. Sen gjorde vi lite ingångar och starter på linförighet. Lite följsamhet där vi går runt människor för att sen avsluta med budföring. Jäklar vad skönt det kändes då hon hade fokus på mig hela tiden och faktiskt jobbade hela tiden. I budföringen tjuvade hon helt galet mycket men vi fick med oss lite tankar om hur vi ska gå vidare med stadgan vid sidan. På andra passet hade vi störning av Numic och hans husse på plan och trots det så jobbade Impa med mig hela tiden och hon ville verkligen jobba. Jag körde främst rallyövningar men även lite skall och kryp och sen avslutade vi med tandvisning igen. Även med fröken galenpanna hade jag en sån skön känsla under hela träningspassen och fick mer inspiration för träning.

Det här va precis vad vi behövde och nu ska vi försöka lägga upp en träningsplan inför fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar