söndag 28 augusti 2011

Börjar bra men slutar sämre

Helgen började ju bra med Tequilas hemkomst. Fortsätter lika bra med en kväll på restaurang i Växjö med goda vänner och dagen efter ett bra spårjobb av Salle. Visst missade han att markera apporten men själva spårandet gjorde han så bra. Precis när jag är på väg att stupa i soffan nöjd med dagen ringer L och säger att hon tror Moggie fått fång igen. Bara att kasta sig i bilen och åka dit. Väl framme konstaterar jag att det bara är att ringa efter veterinären för han har ONT. När hon kommit, gett smärtstillande och gjort upp en behandlingsplan och åkt igen är klockan elva och jag åker hem för att få några timmars sömn innan jag ska bege mig till Älmhults BK för ett inträdesprov för en appell/lydnadskurs vi ska gå. (Vi klarade provet så om två veckor drar kursen igång)

Resten av dagen har jag tillbringat i bilen eller i stallet och eftersom Moggie inte är den bästa patienten att ha att göra med är jag helt slut. Alldeles strax ska jag uppsöka sängen och se hur många katter jag får brottas med inatt. Igår natt hade jag sällskap av alla tre i sängen och trots att dom inte gillar varandra kunde dom dela utrymmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar