lördag 13 augusti 2011

Duktig jycke

Idag känner jag för att skryta om min Salle. Jag tar det från början.

Mötte upp en i spårgänget och sen drog vi till skogs. Började med lite kaffe och skitprat sen la vi spår åt våra fyrbenta vänner. Efter ca 50-75meter la jag för första gången en apport i spåret. Hur långt spåret blev till slut har jag ingen aning om eftersom jag tappade räkningen men det gick i blandad terräng och över ett dike två gånger. Slarvig som jag är missade jag dessutom att ta tiden på hur länge det fick ligga men nånstans runt 40 min-1 timme.

Så blev det då dax för påsläpp. Som han sen spårade!! Klockrent från början till slut. Markerade apporten klart och tydligt och löste svårigheterna utan problem. Min 90 graders vinkel va inga problem, min tillbakagång och dikes passagerna löstes lika lätt dom. Bra tempo hela vägen.

Idag gjorde han helt klart sitt livs bästa spårarbete någonsin och jag är så stolt över honom. Hoppas det går lika bra imorgon för då ska vi på att igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar