fredag 26 augusti 2011

Hon är hemma

Min lilla älskade Tequila gumma är hemma igen. Utsvulten och allmänt raggig men hemma.

Min hyresvärd har sagt att han sett henne hos sig och jag fick tillåtelse att gå runt hos honom och snoka lite efter henne. Idag när jag såg att det va tomt på folk där (tomt på bilar iaf) och hade varit det ett tag gick jag dit. Ställde mig på gårdsplanen och visste inte riktigt var jag skulle börja men ropade och lockade lite och bestämde mig för att satsa på ladugården. Vände mig om och då kommer hon springande mot mig över hans gräsmatta. Hon som man knappt kan närma sig utomhus kom frivilligt och gick upp i mitt knä. Hon slängde sig över maten jag hade med mig och sen bar jag hem henne. Nu får hon bli inne och vila upp sig, bli ompysslad och tillsnyggad men allra först får hon bara vara och vänja sig vid oss igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar