onsdag 2 december 2009

Bubbelgum smak!

Jag och hoffen åkte in till Växjö för att promenera runt och träna koppelgående. Det är något jag slarvar alldeles för mycket med. Här hemma och dom flesta andra ställen jag besöker för att promenera med kompisar och andra hundar går han ju nästan alltid lös. Jag är verkligen bortskämd med det. Han sticker inte (han kan väl jaga efter en katt max 200m), kommer på inkallning och håller koll på var jag är. Sån har han varit hela tiden och därför kan jag inte ge min kompis tips el råd om hur hon kan träna, hon har jobbat i tre år på att kunna ha sin hund lös.

Vi passade på att träna lite oxå. Inget avancerat bara lite sitt, ligg vid busstationen och att han ska gå vid min sida och stanna när jag stannar. Vi passade på att gå in i en djuraffär och köpa ett gott tuggben. Dom fanns i fyra smaker, lamm, bacon (valde han), naturell och bubbelgum. Bubbelgum!! varför vill man ge sin hund något som smakar bubbelgum? (tydligen den sorten som säljer bäst) Jag tänker som så att det är elakt att ge Saulos ben, godis eller vad det nu kan vara med smak för människor. Då lär man ju dom att detta är okej att äta men när dom sen hittar tex tuggummi på gatan med den smaken/doften får dom inte. Därför är allt med konstiga smaker eller sånt som inte är bra för hundar i människoform inte tillåtet för Saulos att äta. Tex går choklad för hundar av den anledningen bort.

Jag älskar julen och blir som ett barn på nytt så... Den här tänkte jag att Saulos ska ha på julafton. Hittade den vid förra Växjö besöket =)

3 kommentarer:

  1. Ja du har det för jävla bra som har en hund som kan gå lös. Är duktigt avundsjuk på det! Men jag ger inte upp! Inte än =)

    SvaraRadera
  2. Det är klart du inte ska. Det verkar ju som om det börjar bli bättre. Tänk hur jag kommer få det nästa gång jag kommer ner till dig. En hund som drar mig dit han vill ;)

    SvaraRadera
  3. Kanske kan locka till oss fler konstiga gubbar som vill visa hur man går med "just såna här hundar" i koppel ;)

    SvaraRadera