tisdag 1 december 2009

Musfällor

Jag är lite sen med att plocka fram adventsljusstakarna men idag gjorde jag det. Saulos följde med upp och in i garderoben där dom har förvarats. Inte hade jag en tanke på att där står lite musfällor laddade (den gamla sorten) så jag börjar rota fram ljusstakarna. Vänder mig om och ser hur Saulos börjar undersöka en fälla. Jag reagerar med att hojta akta men precis då slår den igen och Saulos hoppar bakåt. Som tur är utan fälla, det verkar som om den bara slog till honom lite på nosen. Undrar om han tänker sätta näsan på fler musfäller? ;)


Så här trött kan man vara efter en dag på utställning

2 kommentarer:

  1. Det hade just varit snyggt! En storsnokad hoffe med en musfälla i plytet! Snacka om att han hade hatat julen efter det. Tur det gick bra =)
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Det får vi verkligen hoppas att han inte kommer göra. Jag vill ha en hund som gillar julen lika mycket som jag ;) Jo den där näsan är lång och överallt...

    SvaraRadera