söndag 13 december 2009

Vad hände då?

När vi kom ner i fredags lastade vi in våra hundar i min bil och åkte ut till Storegård, tydligen nordens största hundpark, för att låta Saulos och Levis leka, gå miljöbana, träna och lite sånt. Saulos har tydligen bestämt sig för att Levis är hans stora (lilla) idol och bästa vän så att få honom att lyssna på mig mer än korta stunder va omöjligt. När jag ville prova på en oerhört enkel variant på sök och S och Levis skulle träna agility ville Saulos springa dit. Klart klanten missade att det sitter fårstängsel runt varje bana och rusar rakt in i det med ett sår på näsryggen som följd. Tur att det gick som det gjorde och inte skadade ett öga.

I lördags drog S med oss till en fårhage som vintertid används som rastgård för hundar. Där va 6 andra hundar men Saulos skulle bara leka med Levis. På eftermiddagen tog vi en promenad ner till centrum och strosade runt där.

Idag vaknade vi och konstaterade att dagen ska tillbringas ute. Sagt och gjort vi rustade oss för en långpromenad där hundarna kunde gå lösa större delen av tiden. Eller, Saulos kunde. Levis fick nöja sig med att ha en långlina efter sig. Vi hinner inte ens komma iväg förrens jag vill byta ut min hund. Jag skickar ut S och Levis genom porten först då Saulos försöker tränga sig ut såjag tycker han ska lugna ner sig innan han får gå. Inga problem men när jag öppnar dörren rivstartar Saulos, rycker kopplet ur handen på mig samtidigt som jag såklart flyger ut och ramlar. Att jag inte lär mig att han nästan bara har två lägen. Stilla/riktigt sakta eller full fart. S fångar Saulos som "bara" skulle fram till Levis. Jag slår i knät, skrapar hål på mina byxor, slår i armbågen och får kameran mellan min höft och asfalten. Resultatet blir en trasig kamera och en riktigt öm höft. Armbågen och knät gör oxå ont men inte i närheten av höften. Just då va han billig!! Ni kan läsa om vurpan sett ur S syn på hennes blogg. Tur att han under resten av rundan bara uppförde sig bättre och bättre. Struntade i folk och fä och visade Levis hur man ska uppföra sig lös. Nåja, lite i alla fall.

Saulos och Levis lekte för fullt hela helgen. Dom hade minst lika roligt som S och jag. Ett exempel på hur det såg ut.

2 kommentarer:

  1. Det är tur han har så stor näsa som han har den där hoffen, kom till nytta när han skulle jaga söta schnauzers på hinderbanan =)

    Hoppas din smärta lägger sig snart...men jag ler forfarfande åt min sköna minnesbild av din vurpa...

    SvaraRadera
  2. Visst är det tur! Långa näsor ska det va... Schnauzers är visst bra på att trötta ut hoffar, min har slappat större delen av dagen =)

    Jag börjar oxå se det komiska i vurpan så länge jag inte känner smärtan...

    SvaraRadera