onsdag 21 april 2010

Klant hund!

Idag åkte jag till Ljungby för att hälsa på lite folk. Första stoppet va hos P för lite kaffe och en pratstund innan jag skulle vidare till M och Bach för fika och långpromenad med jyckarna.

Hemma hos P hinner jag knappt mer än komma dit och hälla upp kaffe innan olyckan är framme. Står vid kylskåpet och ska hälla i mjölk i kaffet när Salle kommer och sätter sig som ett ljus (P kan inte låta bli att ge honom något från kylskåpet när vi är där, så vad tror ni han ville?). Snäll som jag är tar jag en ostskiva och ska ge honom när jag upptäcker att hela näsan är BLODIG! Tankarna som snurrar i huvudet är, näsblod, han har slagit i munnen, slagit ut en tand osv. Tar papper och börjar torka rent, försöker kolla i munnen när jag ser att det är därifrån det blöder. Då har klanten bitit sig i tungan!!! Hur mycket blod kan det komma från en tunga? Jo precis hur mycket som helst. Han blöder ner överallt och eftersom han tycker det smakar illa, inte vet var det kommer ifrån eller nåt liknande slickar han sig om näsan hela tiden så blodet stänker. I mitt ansikte, på bordet, golvet, stolar, ja precis överallt. Efter, i mitt tycke, evigheter slutar det blöda och det är snart dax att dra vidare.

Hos M fikar vi innan vi drar ut i skogen. Saulos och Bach hade riktigt kul ihop. Självklart slår Saulos upp sin tunga igen och när vi är tillbaka hemma hos M skäms jag nästan för att visa min hund. Det ser ut som om jag misshandlat honom blodig eller att han är en typ av mördarhund. Frambenen va helt blodfläckiga och huvudet såg inte heller så trevligt ut. Tur att han mest är svart så det inte syns så väl.


Så här tjusiga är Saulos och Bach (innan Saulos blöder ner hela sig)


Nu ikväll har såret gått upp några gånger men som tur är slutar det blöda ganska fort. Det är ju besvärligt för honom att äta då det börjar blöda ganska omgående. Som tur väl har jag en burk med blötmat som han får ikväll och imorgon bitti för att lindra tungan lite och förhoppningsvis hinner det läka ihop lite över natten. Så kul är det inte att torka blod.

Tur att han är ganska trött efter dagen och ligger vid mina fötter och sover nu.


En snygg hoffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar