söndag 25 april 2010

Sicken dag...

...vi hade igår. Strålande sol och vi bestämde oss för att åka ut till pappa och va moraliskt stöd när P klyvde ved. Det va nog första gången hon gjorde det utan att skada sig. Sist blev det en vända till akuten och sjukskrivning. P la ner vedklyvningen när jag och Saulos kom så vi satte oss och tittade på pappa och grannen när dom rensade fisknäten istället. Efter en stund undrade pappa varför inte Izza va ute så jag vandrade ner och släppte ut henne. Saulos blev överlycklig och lekte för fullt med henne. Efter en stund la sig pappa på gräsmattan och började leka med Salle. Oj så kul dom hade. Salle skällde, bet och brottades för fullt och mitt i allt bestämde Izza att så får du inte göra mot min husse så hon gick imellan. Det roliga i kråksången är att jag har kämpat förtvivlat för att få Saulos att skälla. Triggat, lekt, voffat på honom, you name it och inte ett litet voff får jag fram men pappa, han får honom att vråla. Får nog använda honom när jag ska lära in skall.

Till middag blev det grillad älgfile för mig och pappa och P åt egenuppfödd, uppfiskad öring och till efterätt blev det nyplockade, kokta kräftor. Pappa har en damm med kräftor och lite öring i så man kan få färska kräftor varje dag om man vill.

Efter middagen fick Saulos och Izza leka lite till och sen fick vi höra Saulos ha ståndskall på pappa med ett älghorn i händerna. Vilket skall han har! Visste jag ju redan men det är kul att höra ibland. Jaktintresserad som jag är kan jag inte låta bli att undra hur det skulle låta om Saulos hade ett riktigt ståndskall i skogen. Det är däremot något som jag inte vill veta av men undra kan man ju. Salle sov som en stock hela vägen hem och fortsatte sova hela kvällen/natten. Det blev en del läckra bilder men dom kommer senare, här eller på hemsidan. Vi ska snart åka och titta på minsta lillebroderns fotbollsmatch i minst lika bra väder som igår =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar