söndag 2 januari 2011

Jätten och pygmen

Så fick jag ju då äntligen träffa underverket, Taxen Tindra. Det första som slår mig är att hon är så oerhört liten. Visst jag är van vid Salle som jag tycker är lagom stor men ändå. Jag har fortfarande inte kommit över hur liten och nätt hon är. Två av mina katter är lika stora eller större än vad hon är. För att bevisa det hämtade jag ner bjässen Brynolf och Tindra blev besatt. Hon satt och stirrade på honom där han låg i stolen.
P förbarmade sig och lyfte upp henne för att hon skulle kunna nosa och som hon gjorde det. Sniffade ordentligt, tuggade lite och drog i skinnet. Inget som besvärade Brynolf direkt då han är van vid bra mycket tuffare tag av Saulos men tillslut tröt även hans tålamod och han gav henne en rak höger för att sen ta skydd på övervåningen. Tindra hittade honom senare i min säng och där fick han än en gång utstå lite valplek.

På vår promenad lyckades jag få några halvbra bilder som visar storleksskillnaden på Hoffen Saulos och Taxen Tindra.

Tindra i full fart

Jätten och pygmen i full fart

Jätten och pygmen traskar hemåt
Ser ni att hon är yttepytte liten jämfört med Saulos? Men söt!!!

1 kommentar: