lördag 29 januari 2011

Svullen näsa

Två gånger idag har jag varit i telefon med Djursjukhuset i Jönköping pga av Saulos näsa. Inte är den vacker och jag är riktigt orolig. Ni ikväll har svullnaden börjat "spricka" och jag kastade mig på telefonen. Dom sa att om inte allmän tillståndet förvärras till imorgon ska jag vänta till på måndag med att uppsöka veterinär. (Det är inte säkert JAG kan vänta) Idag har han mest legat och sovit inne. Ute är han som vanligt. Det hela började nog i onsdags med en liten svullnad som va borta på torsdagen men då fick han istället flera svullnader runt ögonen som försvann lika fort som dom kommit. Alla trodde det va nån form av allergisk reaktion. På fredagskvällen började näsan svullna lite och nu ser den alltså ut såhär. Jag hoppas att den lagt sig till imorgon och att vi sen kan glömma allt vad sjuka djur heter men med min otur det senaste året så är väl risken ganska liten.

Fortsättning följer.......

Jättesvullen näsa

3 kommentarer:

  1. Nä, det ser inte bra ut, jag hoppas att det gå bra för honom.

    SvaraRadera
  2. Det där ser inte kul ut. Hoppas det inte är nåt farligt. Det är inte så att katten rivit honom och det har blivit infekterat?
    Ringer dig imorgon

    SvaraRadera
  3. Tror inte nån katt klöst honom. Har inte sett några sår innan i veckan och nu går det inte att se.

    SvaraRadera