söndag 30 januari 2011

Näsan

Salles näsa har nog inte svullnat mer sen igår men det har däremot spruckit upp i alla fall 3-4 sår. Hans allmän tillstånd är oförändrat men jag funderar ändå på att ringa veterinären igen. Det kommer inte var men blod och klar vätska tränger ut från såren. Jag tror inte på en allergisk reaktion längre och jag tror inte nån av katterna har klöst honom så det har blivit infekterat. Jag inspekterade ju näsan när den första svullnaden kom och såg inget sår då. Jag fotograferar för att kunna jämföra förändringar men jag lägger inte upp bilderna nu, kanske senare.

Undrar vad det kan vara för fel. Fortsättning följer...

3 kommentarer:

  1. Hej! Var här inne och kikade. Såg bilderna på din hund. Ser precis ut som något en av mina gammla hundar hade för många år sen. Nu kommer jag inte ihåg va det hette. Men såren blev bara större och ville inte läka. Han sattes in på cortison ganska länge och blev pigg igen. Elsie Lindstedt på Vetrinärhuset i Värnamo är jätteduktig på hudåkommor. Här är deras nr om du vill kontakta dom 0370-10660. Mvh Gitte Hansen

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Då vet jag vem jag ska fråga efter. Hade faktiskt tänkt söka mig dit imorgon då jag har haft lite dåliga erfarenheter av Växjö.

    SvaraRadera
  3. tycker definitivt du ska be vet kolla på det du kan ju ta dem i värnamo eller här i ljungby dem kan inte neka dig att dem ska titta på det man ska definitivt inte åka till växjö djurskjukhus dem är inte bra har med dålig erfarenhet av dem

    SvaraRadera