lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År

Dagen innan nyårsafton pratar jag lite med S och när vi kommer på att inte nån av oss har något planerat för nyårsafton än och att jag dessutom bor perfekt om man har hund som inte har upplevt raketer än eller en jycke som inte gillar smällar bestäms det att nyår firas här.

Jag lovar att fixa mat så ordnar S med sambo drickat. Eftersom allt bestämdes i sista sekunden fick jag dra in till Växjö och shoppa lite mat på nyåraftons förmiddag och lagom tills S och P med hundar dyker upp är jag klar med förberedelserna.

När Salle fattar att det är favoriten Levis som sitter utanför dörren byts vrålandet ut mot gnyende och pipande. När han sen fattar att Levis har skaffat taxvalp vet han inte var han ska ta vägen längre. Vi börjar med att ta en kort promenad och sen får jyckarna bekanta sig med varandra inne. Levis är nylöpt och vi bestämde att taxen Tindra ska nog börja löpa precis när som (vi får väl se om vi har rätt) eftersom mitt as till hund har pipit och gnytt och slickat dom i baken konstant sen dom två klev in innanför dörren. Kanske inte konstant men bra länge och inte med jätte långa uppehåll. Jag har bestämt att det beror på att han avgudar Levis och numera Taxen Tindra och INTE pga att han blir knäpp av löptikar. Han har ju träffat andra tikar som löpt utan att reagera överdrivet.

Senare på kvällen kommer min granne A med dotter och vi äter gott, spelar lite kort och dricker några öl och försöker ignorera Saulos. Vid 12-slaget skäller Levis en kort stund och drar med sig Salle som tror att han måste vakta lite. Tindra fattar aldrig vad dom pysslar med. Tillslut orkar ingen av oss va vakna längre så A med dotter drar sig hem och vi andra bäddar ner oss.

Innan S och P började färden hem till Lund via Ljungby idag käkade vi frukost länge, tog oss ut för att se S provåka sina nya skidor och hamnade på en lite längre promenad än vad vi tänkt från början. Helt enkelt ett perfekt nyårsfirande och en perfekt dag efter. Hoppas nu 2011 fortsätter lika bra.

Gott Nytt År alla
och ha en
riktigt god fortsättning

2 kommentarer:

  1. Vi tackar och bockar för att vi fick inleda det nya året hos dig!

    SvaraRadera
  2. Tack själva! Tur att du kom med det förslaget =)

    SvaraRadera